j0m klik2

Tuesday, 31 May 2011

- uh..uh...uhhhhhhhhhhh! -

as salam...
muahahaaha...gile....lamanya aku tak berblog...dulu...prasan nk update tiap2 hari masa cuti nie...dan2...malas jgk...hahaha....ni la pepatah ad0 mengatokan 
hangit2 taik ayam 
aduh.......aku bukan pe.......aku cuti ni p0n......aku ada byk keje nk setel...hal nk usahawan...aku kena pegi 2 kursus dlm masa 8 hari direct tanpa henti...penat aku...last day...mcm bateri low dah aku nie..
uh2....last aku wat 11.5...muahaha...lame nyer....wit..wit....
skunk da 31.5 dah..hahahaha...wow...lama2....

erm....aku ada byk cita nk story mori..tp entah....xde kudrat k0t....ngeh2.......werkkkk

Wednesday, 11 May 2011

- jel0us -

erm....xde pape aku nk cakap...aku cakap kat sini.

aku jeles dengan seseorang....

jelous...jel0us...entah kenapa....adoi....

Monday, 9 May 2011

- kisah anak yg dibuang dr ibu nya sndiri -

mak....adik lapa...nk eskrem..b0leh? mesti ampa penah mengada2 dgn mak mcm nie kan? ngaku je la... 
  
kan...yg ni p0n...tlg mak wat bakar smpah ke...eh...ada org xpnh...yela...nnt tangan kasar..cis...

tgk..ampa nakal...panjat dinding....tgk mak risau...isk...teruk...

as salam........
semua org sayang kan mak dia kan? dan mak mana yg x sayangkan anak dia kan?
penah x ampa semua dgr ayat2 mcm tu...kan...kita telah didik dari kecik smpai besar...dengan kasih sayang dr seorang ibu yang melahirkan kita......
tak kira lah...dari mana kita berasal...dari keturunan kaya...miskin....ibu sentiasa akan mengutamakan anak-anak dia dahulu daripada dia sendiri...
seorang ibu rela ikat perut demi anak-anaknya lapar.....rela mencari rezeki utk sesuap nasi utk anak....dan dia rela tidak makan asal dpt melihat anak nya dapat menjamah makanan....
itu lah mengorbanan yang di lakukan oleh seorang insan yang bergelar IBU......

terpanggilnya aku pagi buta nk buat entry baru nie..sebab aku sebak mendengarkan satu kisah dalam radio sebentar tadi....kisah yang berlainan...dan amat kejam...
:'(

cerita yang amat memilukan bagi sapa yang dgr....
kisah dia macam nie...pemanggil tu bernama man jadi...aku translitkan panggilan 'saya' merujuk kpd man tu...

saya tak penah mendapat kasih sayang seorang ibu....sedikit pun saya tak pernah mengenal apa itu erti kasih sayang seorang ibu.....kerana saya telah dibesarkan di pusat asuhan...dari saya berumur 2 hari....setelah sy besar...sy mendapat tahu tentang asal usul saya....saya telah di buang oleh ibu saya di tepi tong sampah......cuba bayangkan asal saya dr tong sampah dan dikutip oleh seseorang dan menghantar sy ke pusat asuhan....saya dibesarkan tanpa kasih sayang seorang ibu...malahan tanpa ayah....saya tak kenal siapa ibu saya...dari mana asal dia..apa nama dia.....macam mana wajah ibu saya....

saya sedih..saya dan teramat sedih....kenapa saya dibuang dgn cara begitu..
kadang2 saya cemburu..saya cemburu melihat keluarga orang lain..yang mempunyai kedua-dua ibu bapa....semua anak mengenali siapa ibu bapa dia....dan dibesarkan dgn penuh kasih sayang.....sy tringin dibelai...ingin didik dgn ibu saya sendiri....
tapi kenapa dugaan ini saya trima...

kenapa.....sedangkan binatang sendiri p0n sayang pada anak dia...inikan pula manusia yang dianugerahkan akal fikiran supaya berfikir...kenapa b0leh ibu saya buat mcm ni thadap saya...
saya sedih tiap kali saya sambut hari ibu...saya tak dapat menyambutnya kerana saya tak kenal siapa ibu saya...siapa saya yg sebenarnya....mana asal usul saya.....
pada hari raya pula....saya sentiasa menumpang beraya di rumah kawan-kawan.....pada mereka shj sy menumpang kasih...merasai nikmat mempunyai keluarga....sanak saudara.....
saya tak tau nk cakap apa......saya nak marah benci pada ibu saya? tapi dia melahirkan sy kedunia nie....nk sy mencari dia...smpai bila saya tak kan jmpa...kerna saya di buang selepas dilahirkan...identiti siapa ibu saya p0n saya tidak tahu....saya sebak.....sebak......dan sekarang saya sudah berumur 25taon...selama 25taon...saya tidak kenal....SIAPA IBU SAYA....



begitulah kita hidup didunia nie...dugaan dari Allah datang dengan pelbagai jenis....oleh itu....setiap ujian yg diturunkan..hendaklah kita sentiasa melihat org dibawah kita untuk buat kita lebih mensyukuri apa yg telah kita ada..tapi...bagi saya...ttg kisah hidup cerita di atas...dia sepatotnya...bersyukur kerana...dia telah di jumpai oleh seseorang lalu membawanya ketempat lebih selamat...ada sesetengah bayi.....meninggal dunia di tmpt2 yang dimana mereka dibuang..kadang2 ada anjing yg memakannya.....jadi bersyukurlah walaupun anda dibesarkan tnpa ibu disisi..tapi.....anda masih lagi mampu bernafas di bumi Allah....
setiap perbuatan pasti akan ada pembalasan.....dan sentiasa lah mengingati pada yang
MAHA PENCIPTA.....


sekian...sayangi lah ibu anda...... 



Friday, 6 May 2011

- nak ajar budak..ajar dari kecik lagi -


as salam semua makcik2 ..pakcik2...hahaa
erm...ampa semua sihat ka?
harap sihat semua...tak sihat pi makan ubat sndri...tok sah duk menyusahkan org len
len la ampa sakit teruk.hahaha..

jahat nye....

ok...ari ni aku nk merapu kisah aku gi umah nenek aku petang tadi...muahahahaa
son0k lak aku....anyway...umah nenda tercomel aku kat tumpat.kenai dak..tak kenai tak payah tau la..aku tau
bukan ampa nk dtg p0n...

ok...nenek aku ni..dia ada kedai k0pi....then id0p dgn mak sdara aku..anak b0ngsu dia la..s0...
nenek aku duduk bersama2 cucu2 dia..cicit2 dia....yg kecik2 lagi....aku p0n srab0t gak..byk nya la spupu kecik2...tension....
hahaha....so...aku gi umah nenek aku ni tiap uj0ng minggu ...jumaat petang...bila gi..kec0h la...aku main macam2..masa kecik...mula la aku main pelik2 dgn spupu2 aku...panjat p0k0k..masuk sawah...
main tanah liat...main parit besar...gila la....oi..bukan parit k0t0r tu...dia mcm sungai...entah...org kamp0ng panggil parit..aku p0n parit gak la...bukan salah aku...

ok..then....ada la spupu aku ni...umur brapa entah..anak b0ngsu mak sedara aku...nama afiq nawfal...panggil apik je...ngeh2...bdak ni umur brapa aku xtau..kecik la...2 ta0n kot..entah...kot dia la..yg penting dia pandai bejalan dan mulut tu..kuar je air liur tak abih2....

tadi aku gi umah nenek aku..biasa nya budak ni wat bod0h je dgn aku..blagak eksen depan aku..aku p0n wat d0nt n0 jer la...tpi kali dia..dia manja2 dgn aku..tak paham ak...duk sengeh2...cubit2 paha aku..panggil aku kak yah..kak yah...dia tau mana tak tau nama aku..heran aku.....sebel0m ni..sepatah haram xpenah ckp dgn aku.....so....

aku pikir..budak ni..aku kenakan dia sedap jgk nie.....otak setan dah mai...hahahahaha
jadi ...aku ckp kat dia..."isk..ape panggil kak yah nie....panggil lain ok" dia tgk je aku...aku ckap lagi...
"panggil DATIN ok? datin...cube seb0t..da...." si apik..."da...." aku p0n sambung...."tin..." dia p0n.."tin...." aku p0n ckap lagi.."ok..bag0s..datin..datin....cube seb0t lagi..." dia p0n.."atin..."  
aku cakap..."datinnnn" dia p0n..
"datin" hahahaahaha~~
yey....dia panggil datin...
sekali lagi...sapa nie.(smbil tunjk jari kearah ak)
dia cakap..."datin" 
skali lagi aku....
HAHAHAHAAHAHHA!
bag0s....dia panggil aku datin...bangga aku japp....biar dia terus panggil aku datin...
dan2 dia panggil lagi aku datin..hahahahahahahhaa
bangga lagi aku......so..smpai ke mlm dia panggil aku datin....
tgk ...kan aku dah ckp..budak nie...kita kena ajar dia dari kecik..
sebb doktor2 dan pakar mengatakan...
kanak2 senang dibentuk sewaktu kecil...
mmg tenyata sahih kata2 d0ktor itu...hahahahahaha...

apa p0n...biasa la...sapa lagi kan nk panggil aku datin...nk kawin dgn dat0k...
jangan harap la...ngeh2....hebatkan ajaran aku...bag0s2...

dah..tu je aku nk ckp..nk baca cerpen 0n9 plak..hahahahaha

aku datin....aku datin...ada org panggil aku datin...hahaha


Thursday, 5 May 2011

- b0san -

as salam...selamat pagi lah ampa semua...
pagi buta nie...d0k wat ape hah...pi lekaih tido...
cis....tido lewat..apa nk jadi nie..
hahahaha....

erm....x x.x aku xmarah....ololo...maj0k...
muahhaha...aku tgh tension nie..nk tau ka pasal apa...
sbb aku b0san tahap gaban dah nie...

tak abih2 aku duk tgk u tiub...keje ak seharian...tgk u tiub ja tak abih2...
smpai naik muak aku....dah la nk tido awal p0n xleh....
tu pasal aku rasa nk membebelkan sini...hahaha...

argh.....b0san....

Wednesday, 4 May 2011

- alahai anak ct n0t -

ngeh2....aku menjelma lagi
assalamualaikum...
hehehe....mcm na...sehat ka semua...ceh..blagak nye...wat la macam follower aku ni ramai sgt nk tnya kabar ampa semua...tpi biarla...paling kurang..nmpk sgt aku caring....hahaha
erm.... 
kali ni ak nk kisah kan ttg kekejaman aku kat mak aku...
ala....aku bukan wat ape2 p0n kat mak aku..tak tecedera p0n..just mak aku tension je la
dengan prangai anak b0ngsu dia yang baik hati dan pemurah...
hahahaa..
ok...ni aku nk cita serba sedikit kejahatan ak....
tapi yang ni yang dah antara terbaik aku wat kat mak aku...
ampa nmpk x ape kebenda tu? hahahahaha


 ok....mesti apa pening kan...apa kebenda nie...dan apa aku nk wat dgn benda ni...
ok...meh sini ak nk terangkan asal usul datang dari mana benda nie..
ni ada lah sticker....c0rak spongeb0b...aku beli benda ni..masa aku gi melaka dulu...dlm byk2 barang kat melaka jual....stiker ni jgk aku nak....hebatkan aku....

so....beberapa hari kmudian..bila dah balek klate smula...aku p0n..duk la kat bilik semayang mak aku...so...aku susun2 semua sticker ni...masa tu mak aku ckp...aku ni dah tua...leh kawin...minat lagi dgn benda bod0h2 nie...aku wat muke xtau...lalalalala~~

aku tetap susun dgn bahagianya.......susun...susun...punya susun...

timbul idea jahat......jeng2...aku ambik hp mak aku....aku taruk sticker tu penuh kt blakang hp dia.muahahahahahahaha~~ bahagia tak terkata...mak aku dah larang...tp mak ak tak berdaya...aku wat jugak hasil nurkilan aku...

ha ni ghuper hp mak aku..c0mel kan....
hahaaha....mmg xkasi space dah..
ok..hhahaha..comel kan..hahaa...nk tau kenapa yang atas tu aku taruk letak jer...sbb aku masih rasa kesian la kat mak aku..yela...nnt dia angkat call...kang tenmpk byk spongebob...sian dia...tu pasal ak letak satu jer...yg bawah2 tu xpe la byk sebab telindung dgn tapak tangan..hahahhaahaha...

mak aku merepek p0n...aku wat sengeh jer....hahahaha..ak cakap..
''mamy...if you buang sticker ni..jaga la...yah nk tgk...sticker ni ada lagi bila yah balik skali lagi kat umah....kal0 x....sopi akan jadi lauk masak merah"

mak aku marah...dia ckp ak jahat ugut dia...ak stil lagi wat lalalallaa~~ ampa nk tau ka sapa sopi tu...sopi tu...si bod0h kesayangan mak aku....kucing...(-_-")
mak aku syg dia lebih pada aku.....ada kepat0t..masa family day opis mak aku....mak aku wat balik byk bel0n.aku tnya nk kasi kat sapa byk2 bel0n ni...mak aku dgn mudah nye cakap...
"kasi kat s0pi ..." 

time tu aku.......=_=" huhhhhhh~
kucing tu dia wat balik bel0n....geram aku....uwa.....tak adil...tak adilll!!
so .....ni la si sopi bod0h tu...
ni la si bod0h sopi

tgk tu...duk atas pokok kesayangan mak aku..suka sgt duk wat sarang ayam dia kat situ...tp mak aku marah..tp marah kejap je sbb dia suka tgk....cis.....(-_-")
mmg segala apa yg si bod0h ni wat..mak aku xmarah....mak aku suh sopi panggil aku ...kak yah....
uwaa........

ini tidak adil!!!!


ape p0n...dah abis dah.....aku rasa cita aku ari ni becamp0r aduk semua...hahaha..k0t la....asal aku puas hati..hahahahaha....

tata~~~

- xpelah dik bulu tak kenang jasa akak -

as salam buat semua para peminat ak...
terutama kawan aku...najibah....dia yg suh aku update entry baru...aku sebenarnya tak sangka...ada jgk insang nk baca blog aku yang mcm t0ng gas abis ceritanya....hahahahahahaa.tapi sebab kan jibah..
aku mula berkarya balik dengan bangganya...

........................................

aku bukan nk cakap hal jibah p0n..werk...xde cerita nk cakap hal dia....kang dia bangga diri lak..
payah aku nanti.... (-_-") 

ok...ak ni nk becerita ttg mahkluk berbulu2 berjumlah 3 eko....kisah ni leh la aku wat taj0k tyah dgn 3ek0 berbulu...ok...nk dipanjangkan ke pendekkan ke...lantak ape aku..ampa akan baca jgk kal0 nk tau kesudahan dia....cita ni bemula bila eh...aku rasa masa aku part5....2 sem yang lalu....(skng dah grad..haha)
ok.....aku balek la sk0lah..eh..balik kelas aku la...same jer.....cis...
then aku masok la bilik...penat...kelas byk ari tu....bila aku baring kejap nk rehatkan otak dan kaki....aku bunyi menngiyaw...eja mcm tu ke?ala..bunyi kucing laa! aku pelik la....bunyi kuat...duk miyaw..miyau....ak sangkakan bunyi tu dr luar bilik aku la....tp bila aku tgk kat luar...xde sek0 p0n anak kucing...aku xpuas hati...

aku cari2 lagi....cis....rupa2nya..sebalik bawah meja rumate aku...dlm beg plastik oren...ada la anak terbuang... 3 ek0..meh aku kasi nama..coren,citam,dan campor...haha..
aku p0n cakap." cis....mak kucing bod0h"
aku tak penah sesekali memarahi anak2 terbuang tu..sbb bukan dia yg datang sndri mai parking dlm bilik aku..
tapi mak dia....masa part5 dulu..aku duk level 1...sama level dgn tanah..sbb tu la mak kucing haram tu sewenang2 masok bilik ak..mai letak bayi2 nya dlm bilik aku.....
aku p0n pikir......ni kal0 tgk kt rumate aku nie....menjerit sakan k0t....yela..dah la bawah meja dia..beg dia lak tu....aku p0n....kesian...aku kesian tgk coren,citam n campor tu...terkulai 3 bradik tnpa mamanya disisi....
aku pikir..tak kan ak nk jadi mak angkat dia...cis...basuh berak dia..sapa nk tanggung...susu lagi...xleh2...

aku p0n pikir2....byk pikir la...hahaha..yelaaaaaaaaaaaaaaa dah nk setel masalah....cis...pikir la..
pastu....aku angkt slow2 beg tu...yela...dah ade anak kucing dlm tu..xkan aku nk hayon2 jer...aku p0n pegi la tnya mak cik cleaner level aku..nk wat mcm na...makcik tu ckp...bawak kat tangga....biar mak dia nmpk..aku rasa aku dah leh agak sapa mak tak betanggungjwab tu...sbb baru2 ni..kucing tu...boy0t sakan perot dia..aku dgn makcik cleaner p0n susun strategi....letak kat tmpt bilik pili b0mba...dan2 aku letak..mak dia lalu...terkej0t k0t tgk anak dia aku pegang....terbeliak mcm nie muke mak dia 

       (0_0)......

aku p0n agak2 mak kucing tu cakap....."anak akuu!!! mcm ne dia b0leh bejalan smpai kesini??"
aku dgn makcik cleaner lari la...xnk kasi mak kucing tu lari lain sbb tgk ada manusia kt sana....haha..aku tipu jer..aku je lari..makcik cleaner bjalan jer..hahahaha...
mak kucing tu p0n..masuk jeng0k anak2 dia...sedihaku tgk..mak dia jilat2...tp bod0h la ....aku geram jgk kat mak kucing tu..slalu je mengandong..sepnjang aku duk kt uitm tu..dekat 5 kali ak tgk dia boy0t...ai....mmg betenaga...almaklumla....kucing betina ada 2 ek0 je tak silap aku kat asrama aku..bap0k ada 3.... ai..maksiat je pandai wat...tapi..nasib bek la k0 kucing..xpe....tp....manusia la yg susah...branak2 jer.mula la nk simpan anak dia dlm bilik org...adoi.....
lepas tu kan....dekat dgn 2 minggu...aku nk gi toilet...aku nmpk la coren n citam dah makin membesar..tapi aku xnmpk camp0r...dia dah mati masa baby k0t..ermmmmmm...

ak cuba nk dekat dgn depa....celaka....dia marah aku..wat bunyi kucing marah tu..cis..tak pandai ak nk mengeja.....aku ckp..cis..kcing......dlu aku slamatkan kam0 ...aku letak kat tmpt selamat tak0t ternmpk kat bap0k yg suka makan anak kucing....
uwa...dia dah lupa aku.....sampai ati....celaka....tapi xpelah...aku tak kesah..aku tgk dia men2 dgn mak dia...kat tanah....hehehe

lepas tu..dekat sebulan lebih..2 adik bradik tu..makin membesar.....makin rancak duk main bsama...tapi..depa still xingat aku..xpa2....lagip0n...masa ak slamatkan depa dulu...mata depa tertutup lagi..mana nak nmpk aku.wakakakaka......dan2.....begitulah dgn seterusnya...citam n coren hidup bahagia dgn mak dia yg suka mengand0ng.......

aku rasa....nnt dia dpt adik baru k0t...hahahahahahaaha~~ 

meh ak tnjuk gmbr depa

ha....ni la coren,citam n campor..hahahahaha..mata tutup lagi..tu pasal xingt aku..cis....

alala....tgh tidur...goreng sedap jgk nie.wakakakka



tapi...apa yg berlaku ari tu...aku wat diam ja,,,,, rumate aku 2 org tu..tak tau smpai skung...nnt jap lgi dia akan tau la lepas dia baca bl0g ak.hahahahaa....
hebat d0k aku menyimpan rahsia...tu la tanda nya aku ni lepah dipecayai...wakaakakkakaka~~ abis diploma baru aku heb0h...siap dlm bl0g lagi...haha
tu la..cita aku kali ni.....tata....sekian...hahahaha

Tuesday, 3 May 2011

- haha -

as salam...
slamat datang ke bl0g terhebat dan tercantik.....
hahahhaa...
erm........aku nk update....tp......erm......
entah....entah.......aku dah la nk follow org p0n malas...tunggu org nk follow aku jer..
stakat fb p0n aku xpnh add org.......hahahha....
ape aku nk wat ari ni eh.....

-ngeh2....sapa nk jadi mangsa aku? -

Sunday, 1 May 2011

- smile -

as salam semua... 
ni aku nk bagitau....ak dah abih diploma dah...
tension gak kan...yela..dulu kan asyik berkepit dgn buku je...skung lepak 
tak abih....hahaha...mula la nk wat mcm2 planing..last2 aku keje duk kt umah je la kan....jadi 
suri rumah fulltime...hahaha...
ape p0n...aku sambut final sem ni..dgn pegi daki bukit dgn housemate aku....son0k...hehe...mmg terbaik ah....
tp skunk aku kt umah dah....bel0m pape..1st night tido kat umah..wat hal...xleh lelap lansung...tak tau napa...smpai kol5 aku still xleh tido...gile la...xkan dah rindu uitm aku..wakakaka...time duk tgh blaja seb0k rasa nk tid0 kat umah....b0ng0k dah agak nye ....
ape p0n....rindu semua kawan2 uitm aku....ada masa kita jmpa lagi kayh~~~ muaxhhh~